«Ο μόνος λόγος που δεν έχουμε ακόμη αυτοκίνητα που κινούνται
με εναλλακτικό τρόπο, είναι πολιτικός, δεν είναι επιστημονικός.»
.
- John O’ Malley Bockris, Φυσικός -
..
Η Tesla Motors, μια μάλλον μικρή αμερικάνικη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων
Η Tesla Motors, μια μάλλον μικρή αμερικάνικη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων
στην ηλιόλουστη Santa Monica, όχι μόνο πιστεύει, άλλα υλοποιεί μια επανάσταση
στο χώρο του αυτοκινήτου. Μια πραγματική επανάσταση.
.
.
Το επαναστατικό ηλεκτροκίνητο Tesla Roadster, διασχίζει ήδη τους δρόμους της Αμερικής αφήνοντας πίσω του μηδενικούς ρύπους. Ο θρύλος του μεγαλοφυούς Σέρβου επιστήμονα Tesla επιστρέφει και μαζί του η εναλλακτική επιστήμη αρχίζει να επανακτά το χαμένο της έδαφος. Ο κόσμος που έρχεται δεν θα είναι ο ίδιος!
.
.
Πολύ σπάνια συμβαίνει στον χώρο του αυτοκινήτου ένα πραγματικά αξιόλογο γεγονός που να ταράζει τα ήρεμα νερά της πετρελαιοκίνητης πραγματικότητας μας. Η εξάρτηση μας από το πετρέλαιο είναι δεδομένη και παρόλο που αυτή την εποχή με την κρίση στην μέση ανατολή, οι οικονομίες όλων των μη πετρελαιοπαραγωγών χωρών βρίσκονται σε απόγνωση, η αυτοκινητοβιομηχανία επιμένει στο «κάπνισμα».
.
Η εξάρτηση της από το τον μαύρο χρυσό είναι ουσιαστικά πλήρης, αφού ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα που κινούνται από ζεύγη ηλεκτροκινητήρων και κινητήρων εσωτερικής καύσης, τελικά μπορεί να καίνε σημαντικά λιγότερες ποσότητες καύσιμων, αλλά τελικά με τον τρόπο τους και αυτά καίνε πετρέλαιο! Το 68% της κατανάλωσης του πετρελαίου σήμερα πηγαίνει στην καύση από κινητήρες εσωτερικής καύσης προκείμενου να μετακινούμαστε. Έτσι η έρευνα και η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα αποτελεί πλέον αναγκαιότητα.
Η εξάρτηση της από το τον μαύρο χρυσό είναι ουσιαστικά πλήρης, αφού ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα που κινούνται από ζεύγη ηλεκτροκινητήρων και κινητήρων εσωτερικής καύσης, τελικά μπορεί να καίνε σημαντικά λιγότερες ποσότητες καύσιμων, αλλά τελικά με τον τρόπο τους και αυτά καίνε πετρέλαιο! Το 68% της κατανάλωσης του πετρελαίου σήμερα πηγαίνει στην καύση από κινητήρες εσωτερικής καύσης προκείμενου να μετακινούμαστε. Έτσι η έρευνα και η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα αποτελεί πλέον αναγκαιότητα.
.
Και εδώ έρχεται μια εταιρεία που λέγεται Tesla Motors και παρουσιάζει ένα σπορ αυτοκίνητο που εκτός από το ότι είναι συναρπαστικό σε ότι αφορά τις προδιαγραφές του, θα είναι και διαθέσιμο στα μέσα της επόμενης χρονιάς. Η εταιρεία πρωτοστατεί σε μια προσπάθεια να αλλάξει την αντίληψη του κόσμου για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτι που στις δύσκολες εποχές που ζούμε κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό.
Και εδώ έρχεται μια εταιρεία που λέγεται Tesla Motors και παρουσιάζει ένα σπορ αυτοκίνητο που εκτός από το ότι είναι συναρπαστικό σε ότι αφορά τις προδιαγραφές του, θα είναι και διαθέσιμο στα μέσα της επόμενης χρονιάς. Η εταιρεία πρωτοστατεί σε μια προσπάθεια να αλλάξει την αντίληψη του κόσμου για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτι που στις δύσκολες εποχές που ζούμε κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό.
.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι γρήγορο, όμορφο και να προσφέρει την χαρά της οδήγησης. Πολύ περισσότερο μπορεί να έχει άψογη οδική συμπεριφορά ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα / φόρτιση. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι γρήγορο, όμορφο και να προσφέρει την χαρά της οδήγησης. Πολύ περισσότερο μπορεί να έχει άψογη οδική συμπεριφορά ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα / φόρτιση. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
.
Η ομοιότητα του Tesla Roadster με την Lotus Elise δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού η εταιρεία προκειμένου να κρατήσει το κόστος χαμηλό χρησιμοποίησε το σασί, το αμάξωμα καθώς και το σύστημα ανάρτησης / φρένων της μικρής Lotus. Το αμάξωμα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Lotus στο Norfolk της Αγγλίας χρησιμοποιώντας το αλουμινένιο σασί της Norsk Hydro και μεταφέρεται στις ΗΠΑ χωρίς το κινητήρα.
Η ομοιότητα του Tesla Roadster με την Lotus Elise δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού η εταιρεία προκειμένου να κρατήσει το κόστος χαμηλό χρησιμοποίησε το σασί, το αμάξωμα καθώς και το σύστημα ανάρτησης / φρένων της μικρής Lotus. Το αμάξωμα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Lotus στο Norfolk της Αγγλίας χρησιμοποιώντας το αλουμινένιο σασί της Norsk Hydro και μεταφέρεται στις ΗΠΑ χωρίς το κινητήρα.
.
Εκεί τοποθετείται ένας υψηλής ηλεκτρομαγνητικής απόδοσης αερόψυκτος ηλεκτροκινητήρας που εκτός της εξαιρετικά υψηλής του απόδοσης που φτάνει τα 250 άλογα, καταφέρνει να ζυγίζει κάτω από 75 κιλά μαζί με την μετάδοση. Το εντυπωσιακότερο όλων είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει σχεδόν την διπλάσια ροπή, από την πρώτη του κιόλας περιστροφή μέχρι και τις 13,000 στ / λ, από έναν υψηλής απόδοσης τετρακύλινδρο κινητήρα.
Εκεί τοποθετείται ένας υψηλής ηλεκτρομαγνητικής απόδοσης αερόψυκτος ηλεκτροκινητήρας που εκτός της εξαιρετικά υψηλής του απόδοσης που φτάνει τα 250 άλογα, καταφέρνει να ζυγίζει κάτω από 75 κιλά μαζί με την μετάδοση. Το εντυπωσιακότερο όλων είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει σχεδόν την διπλάσια ροπή, από την πρώτη του κιόλας περιστροφή μέχρι και τις 13,000 στ / λ, από έναν υψηλής απόδοσης τετρακύλινδρο κινητήρα.
.
Για να λειτουργήσει ο κινητήρας χρειάζονται σχεδόν 7000 μπαταρίες lithium-ion (όπως αυτές που βρίσκονται μέσα στα κινητά μας) οι οποίες φορτίζονται σε 4 ώρες από το οικιακό ρεύμα. Όπως το βράδυ βάζουμε το κινητό για φόρτιση και δεν μας πειράζει ο κόπος, με τον ίδιο τρόπο κάποια ημέρα, ίσως θα βάζουμε και το αυτοκίνητο μας. Το υγρόψυκτο σύστημα των μπαταριών ζυγίζει πάνω από 453 κιλά. Το καλό είναι τουλάχιστον ότι αυτό το βάρος είναι τοποθετημένο ακριβώς στο κέντρο του αυτοκίνητου, πίσω από την πλάτη των επιβατών οπότε μάλλον δεν θα επηρεάζει την οδική συμπεριφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Για να λειτουργήσει ο κινητήρας χρειάζονται σχεδόν 7000 μπαταρίες lithium-ion (όπως αυτές που βρίσκονται μέσα στα κινητά μας) οι οποίες φορτίζονται σε 4 ώρες από το οικιακό ρεύμα. Όπως το βράδυ βάζουμε το κινητό για φόρτιση και δεν μας πειράζει ο κόπος, με τον ίδιο τρόπο κάποια ημέρα, ίσως θα βάζουμε και το αυτοκίνητο μας. Το υγρόψυκτο σύστημα των μπαταριών ζυγίζει πάνω από 453 κιλά. Το καλό είναι τουλάχιστον ότι αυτό το βάρος είναι τοποθετημένο ακριβώς στο κέντρο του αυτοκίνητου, πίσω από την πλάτη των επιβατών οπότε μάλλον δεν θα επηρεάζει την οδική συμπεριφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό.
.
Το αυτοκίνητο διαθέτει διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ESS (Energy Storage System) το οποίο φροντίζει για την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα και το PEM (Power Electronic Module) το οποίο διαχειρίζεται ανά πάσα στιγμή και με τον πιο αποδοτικό τρόπο τα πάνω από 200 ΚW ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτεί η πλήρης λειτουργία του αυτοκινήτου. Στον τομέα της ασφάλειας δεν έχει γίνει καμία παραχώρηση και συστήματα όπως το ΑΒS και οι αερόσακοι δίνουν το παρόν.
Το αυτοκίνητο διαθέτει διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ESS (Energy Storage System) το οποίο φροντίζει για την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα και το PEM (Power Electronic Module) το οποίο διαχειρίζεται ανά πάσα στιγμή και με τον πιο αποδοτικό τρόπο τα πάνω από 200 ΚW ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτεί η πλήρης λειτουργία του αυτοκινήτου. Στον τομέα της ασφάλειας δεν έχει γίνει καμία παραχώρηση και συστήματα όπως το ΑΒS και οι αερόσακοι δίνουν το παρόν.
.
Με αυτά και τα άλλα, το βάρος φτάνει τα 1200 κιλά και όλα αυτά συμβαίνουν όταν η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ / ω… Καθόλου άσχημα! Καλά θα κάνουν οι Porsche που βρεθούν στον δρόμο του να προσέχουν πάρα πολύ, γιατί αυτό που θα τις περάσει είναι ταυτόχρονα και γρήγορο και αθόρυβο!
Με αυτά και τα άλλα, το βάρος φτάνει τα 1200 κιλά και όλα αυτά συμβαίνουν όταν η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ / ω… Καθόλου άσχημα! Καλά θα κάνουν οι Porsche που βρεθούν στον δρόμο του να προσέχουν πάρα πολύ, γιατί αυτό που θα τις περάσει είναι ταυτόχρονα και γρήγορο και αθόρυβο!
.
Στην παρουσίαση στους ενδιαφερόμενους αγοραστές και επενδύτες, που έγινε στην California, παρευρέθηκε και ο κυβερνήτης της πολιτείας δείχνοντας την σημαντικότητα του εγχειρήματος. Αν δεν το έχετε καταλάβει, εδώ μιλάμε για τον Eliminator, τον γνωστό σε όλους μας Arnold Schwarzenegger! Έφτασε εκεί με ένα πελώριο Hummer H1 (ο ορισμός της αδιαφορίας για την καταστροφή του περιβάλλοντος) και κατέβηκε δύο πατώματα για να μπει στο Tesla Roadster που σημειωτέων είναι αρκετά χαμηλό.
.
O Διευθύνων σύμβουλος της Tesla Motors, Elon Musk, μίλησε στον «Εξολοθρευτή» για τα 400 χιλιόμετρα της αυτονομίας και για τις εκρηκτικές επιδόσεις του αυτοκίνητου. Μίλησαν και για τον Nikola Tesla, τον ιδιοφυή Σέρβο φυσικό και για το πώς το όνομα του και το έργο του αποτέλεσαν την πηγή της έμπνευσης των μηχανικών της εταιρείας.«Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά γρήγορο και μετά από λίγο ένοιωθα τα νεφρά μου να γίνονται ένα με το κάθισμα, αλλά αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η κτηνώδης ροπή. Δεν έχω βιώσει κάτι ανάλογο με αυτοκίνητο», είπε ο «Κόναν ο Βάρβαρος». Και να σκεφτείτε ότι το σχόλιο για την ροπή έγινε από έναν οδηγό ενός Hummer H1. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα για την αίσθηση που δημιουργεί η ροπή του ηλεκτροκίνητου roadster. Οι φήμες λένε ότι ο Arnold ενθουσιάστηκε τόσο πολύ από το αυτοκίνητο, που στο τέλος της ημέρας παράγγειλε ένα για τον εαυτό του.Το τέλειο αυτοκίνητο λοιπόν; Θα μπορούσε να είναι, εάν η μικρή αυτή εταιρεία με τους φιλόδοξους μηχανικούς μπορέσει τελικά να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της.
O Διευθύνων σύμβουλος της Tesla Motors, Elon Musk, μίλησε στον «Εξολοθρευτή» για τα 400 χιλιόμετρα της αυτονομίας και για τις εκρηκτικές επιδόσεις του αυτοκίνητου. Μίλησαν και για τον Nikola Tesla, τον ιδιοφυή Σέρβο φυσικό και για το πώς το όνομα του και το έργο του αποτέλεσαν την πηγή της έμπνευσης των μηχανικών της εταιρείας.«Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά γρήγορο και μετά από λίγο ένοιωθα τα νεφρά μου να γίνονται ένα με το κάθισμα, αλλά αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η κτηνώδης ροπή. Δεν έχω βιώσει κάτι ανάλογο με αυτοκίνητο», είπε ο «Κόναν ο Βάρβαρος». Και να σκεφτείτε ότι το σχόλιο για την ροπή έγινε από έναν οδηγό ενός Hummer H1. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα για την αίσθηση που δημιουργεί η ροπή του ηλεκτροκίνητου roadster. Οι φήμες λένε ότι ο Arnold ενθουσιάστηκε τόσο πολύ από το αυτοκίνητο, που στο τέλος της ημέρας παράγγειλε ένα για τον εαυτό του.Το τέλειο αυτοκίνητο λοιπόν; Θα μπορούσε να είναι, εάν η μικρή αυτή εταιρεία με τους φιλόδοξους μηχανικούς μπορέσει τελικά να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της.
.
Το κόστος των $100.000 μπορεί να φαίνεται εξωπραγματικά υψηλό, αλλά σκεφτείτε για λίγο εάν γνωρίζετε κάποιο αυτοκίνητο που με τόσο μικρό κόστος χαρίζει τέτοιες επιδόσεις… Μην ψάχνετε δεν υπάρχει! Αυτός λοιπόν είναι ο άθλος της Tesla Motors που καταφέρνει να παίρνει το θεωρητικό μειονέκτημα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και το πετάει στα μούτρα του ανταγωνισμού σαν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του.
Το κόστος των $100.000 μπορεί να φαίνεται εξωπραγματικά υψηλό, αλλά σκεφτείτε για λίγο εάν γνωρίζετε κάποιο αυτοκίνητο που με τόσο μικρό κόστος χαρίζει τέτοιες επιδόσεις… Μην ψάχνετε δεν υπάρχει! Αυτός λοιπόν είναι ο άθλος της Tesla Motors που καταφέρνει να παίρνει το θεωρητικό μειονέκτημα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και το πετάει στα μούτρα του ανταγωνισμού σαν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του.
.
.
Σχετικοί σύνδεσμοι:
.
.
~~~~~
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου