Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2007

TWINE - Το Διαδίκτυο αποκτά νοημοσύνη

.
.Οι σχεδιαστές μιας νέας ιστοσελίδας ισχυρίζονται ότι μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες
να οργανώσουν την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή, όπως ένας
προσωπικός βοηθός
.
.
Η αμερικανική εταιρεία Radar Networks υποστηρίζει ότι το νέο της δημιούργημα μπορεί να αντιληφθεί την πληροφορία που περιέχει ένα ηλεκτρονικό κείμενο, e-mail αλλά και να ξεχωρίσει τη σημασία που αποδίδει ο χρήστης σε άλλους ανθρώπους, εταιρείες ή ακόμη και τοποθεσίες, ταξινομώντας τις πληροφορίες με τρόπους πολύ πιο πέρα από αυτούς που ξέρουμε σήμερα.

Η ιστοσελίδα Twine που ακόμη βρίσκεται υπό ανάπτυξη στηρίζεται στη φιλοσοφία του «σημασιολογικού Διαδικτύου». Πρόκειται για επέκταση του σημερινού παγκόσμιου ιστού, με τη διαφορά ότι η πληροφορία αποθηκεύεται σε μορφή που μπορεί να διαβαστεί από τις μηχανές. Επιτρέπει στους υπολογιστές να διαχειριστούν τα δεδομένα με πιο χρήσιμους τρόπους, επεξεργαζόμενοι τις έννοιες μέσα στα κείμενα. Η απλή μορφή του «σημασιολογικού Διαδικτύου» λειτουργεί σήμερα μέσω των tags, των λέξεων-κλειδιά που επιτρέπουν την κατηγοριοποίηση ολόκληρων ιστοσελίδων ή δημοσιευμάτων μέσα σε αυτές.

Παρά το γεγονός ότι προς το παρόν είναι διαθέσιμο σε εκατό μόνο χρήστες, το Twine έχει κινήσει το ενδιαφέρον των ειδικών ως η πρώτη εμπορική, μη ερευνητική δραστηριότητα που αποσκοπεί στην εκμετάλλευση των ιδιοτήτων του σημασιολογικού Διαδικτύου. Ως τεχνολογία που μελλοντικά θα μετατρέψει τον τρόπο λειτουργίας και δομής των ιστοσελίδων, το σημασιολογικό Διαδίκτυο αναφέρεται συχνά και ως «Ίντερνετ 3.0».

Το Twine χρησιμοποιεί μια σημασιολογική προσέγγιση για να λειτουργήσει ως βοηθός, ταξινομητής και κοινωνικό δίκτυο ταυτόχρονα. Το σύστημα «τρέφεται» και ενημερώνεται μόνο του από τις πληροφορίες που συλλέγει για τον χρήστη όταν ο τελευταίος στέλνει ένα e-mail, επισκέπτεται άλλες ιστοσελίδες ή αποθηκεύει έγγραφα. «Το Twine βοηθά στην καλύτερη οργάνωση της ψηφιακής μας ζωής» αναφέρει ο ιδρυτής της Radar Networks, Νόβα Σπίνακ. «Σήμερα έχουμε πολλά διαφορετικά κομμάτια δεδομένων σε διάφορα μέρη και δεν υπάρχει ένας τρόπος για να τα δούμε όλα συγκεντρωμένα, να τα μοιραστούμε ή να τα διαχειριστούμε».

Η ιστοσελίδα επεξεργάζεται την πληροφορία σημασιολογικά, εστιάζοντας σε ονόματα ανθρώπων ή εταιρειών που αναφέρονται σε ένα κείμενο, τα οποία ταξινομεί σε διαφορετικές κατηγορίες. Αυτό επιτρέπει στον χρήστη να εξετάσει τη σύνδεση μεταξύ διαφορετικών κειμένων και να δει την πληροφορία οργανωμένη με ένα περισσότερο διορατικό τρόπο, όπως εξήγησε ο κ. Σπίβακ.

Το λογισμικό της ιστοσελίδας χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό μηχανισμών επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας και μηχανικών μαθησιακών τεχνικών ενώ χρησιμοποιεί μεθόδους κατανόησης δομής των προτάσεων, συντακτικού και γραμματικής. Με τον τρόπο αυτό, το Twine μαθαίνει από τη συμπεριφορά του χρήστη και αναπροσαρμόζει το λογισμικό με βάση τις εκάστοτε ανάγκες. Για παράδειγμα, το Twine μπορεί να μάθει με την πάροδο του χρόνου εάν όνομα αναφέρεται σε φυσικό πρόσωπο ή πρόκειται για κάποια εταιρεία.

Τέλος, το Twine θα μπορούσε να εγκαινιάσει εντελώς νέες μορφές δικτυακής διαφήμισης. «Εάν κατανοήσουμε τα ενδιαφέροντα των χρηστών, θα μπορούμε να προβάλουμε τις πιο ενδιαφέρουσες για τον χρήστη διαφημίσεις», εξηγεί ο Σπίβακ. «Αν οι διαφημίσεις γίνουν 100% σχετικές, τότε πλέον μιλάμε για περιεχόμενο και όχι για διαφήμιση».

Πηγή: Kathimerini, με πληροφορίες New Scientist
.
.
Σύνδεσμοι:
.
.
***
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: